-
Ine Amelie og Madeleine fra Hamar Katedralskole vant Skole-NM 2025 i salgsfaget
Ine Amelie Berglund og Madeleine Sripichean Gravanes fra Hamar Katedralskole gikk helt til topps i salgsfaget under Skole-NM 2025. Finalen ble arrangert ved Sandefjord videregående skole 23.–24. april.
-
Raufoss-elever vant Skole-NM 2025 i automatiseringsfaget på hjemmebane
Tomas Watcharachai Mjøen og Adam Elias Rørhus Foss fra Raufoss videregående skole sikret seieren i Skole-NM 2025 i automatiseringsfaget. Finalen ble arrangert ved deres egen skole 9.–10. april.
-
Aurora (20) vant Skole-NM 2025 i faget gull- og sølvsmedhåndverk
Aurora Granum Holgersen (20) fra Setesdal vidaregåande skule, avdeling Valle, sikret seg gull i Skole-NM 2025 i gull- og sølvsmedhåndverk. Temaet for konkurransen var demokrati og demokratiske prosesser.
-
Resultater fra Skole-NM 2025
På denne siden finner du alle resultatene fra Skole-NM 2025. Merk at i Skole-NM publiseres kun de tre beste resultatene.
-
Sandefjord videregående skole er arrangør for fire finaler i Skole-NM 2025
Sandefjord videregående skole tar på seg arrangøransvaret for fire NM-finaler i Skole-NM 2025. – Vi gjør dette for å skape stolthet og respekt for yrkesfagene, og for å vise hva vi kan få til sammen, sier fagansvarlig Hilde Fjelldal Hagen.
-
Klart for de første finaler i Skole-NM 2023
27. mars arrangeres første finaler i Skole-NM 2023. Første konkurranse arrangeres på Frøya i akvakulturfaget. Deretter fortsetter det med finaler ved Ole Vig vgs på Stjørdal, Hjerleid på Dovre, og Etterstad vgs og Edvard Munch i Oslo.
-
Rekord i antallet fag under Skole-NM 2023
– Det er nå klart at det blir det høyeste antall fag i Skole-NM noensinne, sier daglig leder Bjørnar Valstad i WorldSkills Norway.
-
1 måned igjen til de første finaler i Skole-NM 2022
5.- 6. april arrangeres de første finalene i Skole-NM 2022. Dette blir det første Skole-NM siden 2019 på grunn av pandemien.
-
Reglement Skole-NM 2020
Disse reglene er hovedreglene. De enkelte fag kan i tillegg ha fagbaserte regler, men de må ikke være i konflikt med de generelle reglene.